Reiseliv

– Vi må bli enda mer digitale

Digital innovasjon skjer raskt, og den skjer på tvers av bransjer. Derfor er næringslivskonferansen Techpoint og Techpoint Travel en av årets viktigste konferanser for norske reiselivsbedrifter.

Publisert Sist oppdatert

Næringslivskonferansene Techpoint og Techpoint Travel 22. og 23. september i Kristiansand, samler ledere og gründere fra noen av Nordens mest innovative bedrifter, både i og utenfor reiselivsbransjen. Målet er å dele erfaringer og inspirere til digital transformasjon og bærekraftig verdiskaping, med mennesket i sentrum.

– Norske reiselivsbedrifter har alltid vært tidlig ute med digitale løsninger for alt fra booking på nett til geocashing på tur. Men teknologiutvikling går raskt, derfor er det viktig at vi drar lærdom fra de beste og deler erfaringer på tvers av bransjer, sier digitalrådgiver i NHO Reiseliv, Trine Knudsen Dabbadie.

Pandemien har satt en ny digital standard

I Norge var mange reiselivsbedrifter heldigitaliserte allerede før pandemien. For andre ble coronaen en ekstrem omveltning til en ny, digital hverdag.

– Uansett hvilket utgangspunkt og bransje du jobber i, har den teknologiske utviklingen under pandemien, satt en ny digital standard. Resultatet er ulikt, men essensen er den samme: Kundene og gjestene våre har langt høyere forventninger til sømløse, digitale og hybride kundereiser, og de som ikke er gode nok, kan fort forsvinne i mengden, derfor må vi fortsette å bli bedre, sier Dabbadie.

Techpont Travel setter reiseliv og teknolgi i høysetet

Techpoint-konferansens annen dag er viet Techpoint Travel, som er videreføringen av den nasjonale reiselivskonferansen Norwegian Digital Travel Conference. Techpoint Travel arrangeres fremdeles av Usus i samarbeid med Visit Norway og NHO Reiseliv, men har nå enda tettere bånd til næringsliv og teknologibedrifter.

– Etter åtte år som DEN konferansen reiselivsbransjen i Norge har deltatt på for å holde seg oppdatert på teknologi og digital kommunikasjon, er det nå utrolig spennende å ønske velkommen til en helt ny konferanse og et helt nytt partnerskap. Vi tror bredden i årets konferanse gir nye muligheter for innovasjon og spennende partnerskap, og vi oppfordrer alle til å delta på hele konferansen, sier daglig leder i USUS Synnøve Elisabeth Aabrekk.

Powered by Labrador CMS